migrovaných
poboček
odstraněných
fyzických serverů
uživatelských
terminálů
zaměstnanců
banky


„Jde o významný technologický skok, kterým zásadně měníme způsob, jak efektivně dělat obchod. Neváhám říci, že díky projektu virtualizace se posouváme do jednadvacátého století.“
Jiří Škorvaga, člen představenstva České spořitelny a náměstek generálního ředitele

Česká spořitelna & Virtualizace koncového bodu banky | ORBIT

VÝCHOZÍ STAV

Česká spořitelna se rozhodla zásadně změnit svou firemní kulturu s cílem více se přiblížit zákazníkovidůsledně využívat všech obchodních příležitostí. Od přerodu ve flexibilní workplace se do budoucna očekávala podpora byznysu a maximální mobilita zaměstnanců banky. Projekt se měl opírat o mimořádné zkušenosti společnosti ORBIT jakožto generálního dodavatele.

VÝSLEDNÝ STAV

Projekt virtualizace koncového bodu České spořitelny byl nejrozsáhlejším projektem svého druhu ve střední a východní Evropě. Jeho nedílnou součástí byla ORBITem řízená důkladná interní komunikace, jež minimalizovala rizika špatného přijetí projektu a která vedení společnosti i 10 tisícům jejích zaměstnanců přinesla poznání nových možností spojených s virtualizací.

Hlavním výstupem virtualizace koncového bodu je 7 600 plně centrálně spravovaných terminálů s více než 200 aplikacemi, které na všech pracovištích banky nahradily klasické stolní počítače. Z pobočkové sítě bylo odstraněno přes 650 lokálních serverů, což se projevilo na výrazném snížení provozních nákladů. Provoz a správu všech aplikací ve virtuálním prostředí nyní zajišťuje technologická platforma Citrix (Citrix XenApp, Citrix XenDesktop) a o bezpečný přístup administrátorů se stará AppSense DesktopNow (Ivanti).

„Po nasazení technologických změn je třeba okamžitě začít pracovat na tom, jak novou infrastrukturu využít k dosažení business cílů.“
Petr Beneš, CIO České spořitelny