poboček
fyzických serverů
terminálů
banky
VÝCHOZÍ STAV
Česká spořitelna se rozhodla zásadně změnit svou firemní kulturu s cílem více se přiblížit zákazníkovi a důsledně využívat všech obchodních příležitostí. Od přerodu ve flexibilní workplace se do budoucna očekávala podpora byznysu a maximální mobilita zaměstnanců banky. Projekt se měl opírat o mimořádné zkušenosti společnosti ORBIT jakožto generálního dodavatele.
VÝSLEDNÝ STAV
Projekt virtualizace koncového bodu České spořitelny byl nejrozsáhlejším projektem svého druhu ve střední a východní Evropě. Jeho nedílnou součástí byla ORBITem řízená důkladná interní komunikace, jež minimalizovala rizika špatného přijetí projektu a která vedení společnosti i 10 tisícům jejích zaměstnanců přinesla poznání nových možností spojených s virtualizací.
Hlavním výstupem virtualizace koncového bodu je 7 600 plně centrálně spravovaných terminálů s více než 200 aplikacemi, které na všech pracovištích banky nahradily klasické stolní počítače. Z pobočkové sítě bylo odstraněno přes 650 lokálních serverů, což se projevilo na výrazném snížení provozních nákladů. Provoz a správu všech aplikací ve virtuálním prostředí nyní zajišťuje technologická platforma Citrix (Citrix XenApp, Citrix XenDesktop) a o bezpečný přístup administrátorů se stará AppSense DesktopNow (Ivanti).