Virtualizace koncového bodu

tatra_logo.png
juraj-spal.jpg

Virtualizace koncového bodu dala Tatra bance, jako inovativnímu lídrovi, možnost efektivněji
a úsporněji řídit komplexní infrastrukturu a dosahovat dalších obchodních benefitů.

Juraj Spál, Vedoucí projektu, Tatra banka

Rychlá fakta

  • Virtualizace koncového bodu pro 2,800 uživatelů s využitím technologií Citrix.

  • Centralizace správy uživatelského prostředí s využitím 2,800 licencí aplikace VirtuaControl.

Výchozí stav

Tatra banka byla kvůli ukončení podpory OS Windows XP nucena zvolit si novou, moderní platformu. Namísto přechodu na pokročilejší desktopovou verzi Windows zvolila banka strategii kompletní virtualizace. Důvodem byla dobrá zkušenost s již částečně virtualizovaným provozem a z dlouhodobého hlediska lepší udržitelnost virtualizované infrastruktury. Za svého průvodce projektem si banka zvolila zkušeného partnera – společnost ORBIT.

Výsledný stav

Projekt virtualizace koncového bodu si kladl za cíl převést do virtuálního prostředí 80 % procent uživatelů PC, tedy asi 2 800 zaměstnanců centrálního pracoviště, kontaktního centra a místních poboček Tatra banky. Realizaci předcházelo důkladné zmapování technologické infrastruktury, její analýza a vyčíslení TCO možných realizačních variant.

V průběhu projektu byla původní poptávka průběžně rozšiřována. Virtualizace nakonec neřešila pouze přechod na novou verzi Windows, ale i aktualizace Internet Explorer, Microsoft Office a dalších podnikových aplikací. Původně navržené výkonnostní parametry řešení, možnosti monitoringu a bezpečnostní aspekty tak byly průběžně optimalizovány podle nových požadavků.

Řešení bylo v požadovaném rozsahu úspěšně nasazeno v průběhu dvou let ve čtyřech samostatných etapách. Celé uživatelské prostředí je nyní plně spravováno interním IT Tatra banky s využitím technologie ORBIT VirtuaControl.