Kompan: Proč virtuální desktopy nadchly designéry

Kompan: Proč virtuální desktopy nadchly designéry

Virtuální desktopy jako zbraň:
brněnští konstruktéři porazili home-officová omezení s výpočetním výkonem na míru

KOMPAN CZECH REPUBLIC & ORBIT 3D WORKPLACE

logo KOMPAN | ORBIT

PRVNÍ ETAPA:

2

servery

4

GPU NVIDIA P4

35

aplikací

70

uživatelů

Společnost KOMPAN nepřistoupila k většímu využívání home-officů kvůli koronakrizi. Ta už firmu v nastoupeném trendu pouze utvrdila. V článku vám ukážeme, proč si designéři oblíbili virtuální desktopy a jak se v IT oddělení rodilo rozhodnutí: „Koncept WORKSTATION TO GO chceme dále rozšiřovat.“

Virtuální desktopy Kompan„Technologii 3D Workplace vnímáme jako cestu, jak uspořit provozní kapitál, zjednodušit správu koncových zařízení, ušetřit za jejich obměnu a zajistit našim konstruktérům dostatečný výkon k práci na dálku. Těchto benefitů jsme dříve nedokázali efektivně dosáhnout.“

Roman Stratilík, IT manager, KOMPAN

KOMPAN & Virtuální pracovní místo | ORBIT

HLEDÁ SE MOBILITA A VÝKON

Nadnárodní korporace KOMPAN A/S se sídlem v Dánsku si vybudovala renomé vývojem a výstavbou originálních dětských hřišť a sportovního outdoorového vybavení. Jejich hlavní výrobní a logistická pobočka v Brně stojí za většinou firemní produkce.

Ukázalo se, že designéry KOMPANu limituje omezená dostupnost výkonných pracovních stanic mimo pracoviště. Byly drahé, imobilní (případně těžké) a příprava nového stroje pro nastupujícího kolegu firmu finančně i časově zatěžovala. Jak situaci vyřešit, když se konstruktérský tým neustále rozšiřuje?

 

SYMBIÓZA CITRIX & NVIDIA & ORBIT

KOMPAN měl už před naším setkáním zkušenosti s Citrix virtualizovanými desktopy. Nevěděl však, že je možné toto řešení s přispěním hardwarové akcelerace na grafických kartách NVIDIA rozšířit také pro výkonově a graficky náročné uživatele. Což je hybným motorem 3D Workplace.

„S ORBITem jsme se poprvé setkali na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2018, kde jejich prezentace udolala jednoho z našich vedoucích konstruktérů,“ vzpomíná dnes David Břemek (IT Operations). „Následně nám ORBIT naživo ukázal, jak jejich řešení funguje u jiných zákazníků, což nás finálně přesvědčilo, že jsme našli správného partnera pro modernizaci IT infrastruktury.“

Od projektu si tedy v KOMPANu neslibovali nic míň, než že virtuální desktopy umožní designérům pracovat s CAD aplikacemi Solidworks, AutoCad a Inventor plnohodnotně i mimo kancelář, s dostatečným výkonem a s bezpečným přístupem ke všem grafickým a vývojovým datům.

„K virtuálnímu pracovnímu místu se naši kolegové můžou připojit doslova odkudkoliv, a tak nás tato možnost uchvátila. Navíc se celá vize setkala s aktuální potřebou obměny pracovních stanic,“ popisuje IT manager Roman Stratilík jednu z motivací, proč se projekt rozběhl.

 

KOMPLIKACE? BYLY A (NE)BUDOU

Díky více než 20 letům zkušeností s virtuálními desktopy dobře víme, že při realizaci projektu po osvědčené ose Assessment – Pilot – Produkce se vyplatí žádnou z fází neošidit. Kvůli snaze přizpůsobit se možnostem klienta jsme ale tentokrát nemohli provést plnohodnotný assessment prostředí. Místo toho došlo jen na zrychlený průzkum mezi konstruktéry… a následky se bohužel dostavily.

Petr Čuda | ORBIT
„Mysleli jsme si, že jsme v testování těsně před cílem a v tom přišla aplikacemi vynucená změna, která nás vrátila téměř na začátek.“

Petr Čuda, Business Development Manager, ORBIT

Zhruba v polovině pilotu si okolnosti vynutily odklon od homogenního terminálového prostředí k hybridnímu s použitím terminálových služeb i VDI. Zpětně vzato tato změna výsledku prospěla, protože VDI postavené na Windows 10 mají větší možnosti využití GPU akcelerace a pro náročné uživatele (konstruktéry, výpočtáře, designéry apod.) je tento operační systém vhodnější. Ale i tak se při další etapě projektu podobným komplikacím (a tedy zdržení) raději vyhneme.

Po odladění obou prostředí a řádném otestování přišel rollout do produkce, kde už oba týmy nic zásadního nepřekvapilo. Potvrdilo se, že čím je testování delší a detailnější, tím jednoduší přechod do produkce následuje. Důležité je, že jsme všechny komplikace dokázali díky pružnosti a ochotě obou týmů překonat bez navýšení nákladů.

Kompanu záleží na mobilitě a výkonu | ORBIT

Záleží vám na mobilitě a pořádném výkonu? KOMPANu ano.

CO PŘINESLY VIRTUÁLNÍ DESKTOPY

Většina dosažených úspor se nedá krátce po ukončení první vlny projektu plně vyčíslit, ale již nyní je jasné několik věcí:

  1. IT oddělení přestalo pro nové kolegy nakupovat pracovní stanice za desítky tisíc korun. Místo nich pořizuje za čtvrtinovou cenu tenké klienty. Také ve výrobních prostorách, kde je vyšší prašnost nebo teplota, již nejsou používány klasické počítače, ale jen pasivně chlazení tencí klienti, kteří mají nižší nároky na spotřebu elektrické energiedelší životnost.

  2. Splnili jsme přání IT oddělení klienta na provozní úspory a výrazné zjednodušení správy koncových zařízení.

  3. Prvních 15 CAD konstruktérů získalo nástroj pro efektivní práci z domova nebo na služebních cestách při zachování potřebného výpočetního výkonu. Dalších 20 uživatelů v back office a 35 pracovníků ve skladu/výrobě si na změnu zvyklo také velmi rychle. David Břemek výsledný stav první etapy shrnuje takto: „Technologii 3D Workplace adoptovali všichni, kdo k ní mají přístup, a rozhodně můžeme globálně mluvit o spokojenosti.“

Podobného uznání se nám od klienta dostalo během projektu několikrát. Jsme na to náležitě pyšní i proto, že přístup společnosti KOMPAN k realizaci nám byl velmi sympatický. Obdobná kombinace profesionality a otevřenosti prostoupená ochotou a lidskostí nebývá v korporacích samozřejmostí.

 

JAK TO BYLO DÁL

Celý projekt byl příjemnou zkušeností pro obě strany. ORBIT během něj získal nového solidního a přátelského klienta, KOMPAN zase spolehlivého partnera pro důležité IT projekty. Spokojenost klienta ostatně dokládají jeho další plány:

Virtuální desktopy Kompan„Řešení chceme určitě dále rozšiřovat a postupně přidávat další uživatele v souladu s životním cyklem jejich současných zařízení. Cílem je mít veškerou výrobu, back office i konstrukci ve virtualizovaném prostředí.“

Roman Stratilík, IT manager, KOMPAN

Pokud se do virtualizace desktopů a CAD aplikací jednou také pustíte, vezměte si k srdci ještě dvě rady: nepodceňte přípravu projektuseznamte s přínosy uživatele předem. Souhlasíme totiž s Davidem Břemkem, že: „Není nic lepšího než spokojený uživatel. A pokud při tom navíc snížíte i firemní náklady, tak to prostě stojí za to.“

 

P. S.: Po vypuknutí epidemie COVID-19 nám karanténu zpříjemnila tato slova z Brna: „Současná nutnost být stejně efektivní doma jako v kanceláři nám ukázala, že rozhodnutí změnit platformu na virtuální desktopy bylo jednoznačně správné. Poslat lidi na home office díky tomu neznamenalo zvýšit náklady ani vymýšlet nové koncepce. Prostě jsme jim řekli, ať jdou.“

Je vidět, že „workstation to go“ nejsou ve spojení s technologií 3D Workplace jen prázdná slova.

PŘESVĚDČETE SE SAMI.